Ponujamo različne storitve za knjižnice, s poudarkom na štirih področjih:
1. Izdelava spletnih obrazcev
Danes je običajno, da človeku ponudimo možnost uporabe določenih storitev na daljavo. Tako lahko iz udobnega domačega fotelja nakupuje, naroča knjige na dom, naroča hrano na dom itd.
S spletnimi obrazci za vpis, preklic izkaznice, posodobitev podatkov o članu in naročanjem na E-novice lahko uporabo knjižnice svojim uporabnikom olajšate tudi vi, hkrati pa pridobite nove člane. Enako jim lahko ponudite tudi možnost, da preko spletnega obrazca rpedlagajo nakup gradiva ali pa vas pohvalijo, zaupajo, kaj jih moti in predlagajo rešitev.
Bolj boste svoje uporabnike spodbujali k sodelovanju (seveda na način, kot ga želijo sami - preko interneta), bolj vam bodo sami pomagali razvijati knjižnico. Izkoristite to priložnost!
Oglejte si spletne obrazce, ki jih ponujamo.
Če niste našli obrazca, ki ga potrebujete, nam zaupajte vaše želje in izdelali ga bomo.
2. Raziskava o zadovoljstvu uporabnikov, z izdelavo elaborata
Če vodstvo knjižnice ne ve, kako so z delom knjižnice in njenih zaposlenih zadovoljni njeni uporabniki, se ne more razvijati in ne more napredovati. Enako je pomembno tudi, da ve, zakaj določen del populacije njenega območja ne želi postati njen član.
Meritve o zadovoljstvu uporabnikov naj bi knjižnica izvajala vsake 3 leta. Ker je takšna raziskava precej kompleksna in zahteva veliko časa, jo ponavadi za knjižnico izvede zunanje podjetje. Vendar pa čas in zahtevnost raziskave nista edina razloga za izbiro zunanjega podjetja. Tretji razlog je nepristranskost, uporabniki oz. anketiranci pa so pri odgovarjajnu manj obremenjeni.
Vprašalnik, tako kot druge spletne obrazce, priredimo za splet, pošiljajne po e-pošti, ali pa za tiskanje. Tako lahko lažje in hitreje pridobimo potrebno število odgovorov.
Poznavanje knjižničarske stroke in analitičnega evalviranja daje naši ponudbi prednost, saj vam v prvi fazi lahko pomagamo vsebinsko oblikovati kvaliteten vprašalnik, hkrati pa vam na podlagi pridobljenih rezultatov lahko tudi svetujemo pri nadaljnjem razvoju.
3. Prodaja odpisanih knjig preko interneta
15. člen Navodil za izločanje in odpis knjižničnega gradiva, ki jih je leta 2003 izdala NUK na podlagi 12. člena Zakona o knjižničarstvu, pravi:
"Odpisano gradivo, ki je knjižnicam ostalo po izpolnitvi zahtev iz 13. in 14. člena, lahko knjižnice podarijo drugim javnim zavodom, humanitarnim in podobnim organizacijam, uporabnikom ali širši javnosti, prodajo na javni dražbi ali oddajo v reciklažo. Izkupiček od prodaje odpisanega gradiva morajo knjižnice nameniti za dopolnjevanje knjižničnih zbirk."
Knjižnicam tako ponujamo možnost, da izločene in odpisane knjige prodajajo na E-tržnici, kjer lahko najamejo e-stojnico in knjige ponudijo celi Sloveniji, ne le svojim uporabnikom. Ponudbo knjižnice oblikujejo samostojno, lahko pa to naredimo tudi mi.
4. Izobraževanje
Organiziramo in izvajamo različna izobraževanja, različnih tem, zato priporočamo, da si ogledate tudi našo spletno stran "Modro izobraževanje".
Izobraževanja, namenjena izključno knjižničarjem in bibliotekarjem, bodo objavljena tudi na tej spletni strani.
5. Izdelava spletne strani (bloga)
V zadnjem času se čedalje večji poudarek daje blogom, in sicer iz več razlogov:
- implementirani so v glavno domačo stran knjižnice
- namenjeni so določeni ciljni publiki
- omogočajo komentiranje vsebin
- omogočajo ocenjevanje vsebin
- omogočajo preprosto dodajanje video posnetkov, slik
- omogočajo dodajanje anket
- itd.
Primeri takšnih spletnih strani so:
- Zdrav planet
- Najboljše knjige - berimo jih skupaj
- O knjižničarstvu - za vse, ki imate radi knjižničarstvo, knjižnice in knjige...
- Modro izobraževanje
Internetno orodje blogger omogoča tudi omejeno branje vsebine, zato je spletna stran primerna tudi za izgradnjo intraneta.
Poleg spletne strani prejmete tudi preprosta navodila za urejanje vsebine.